Trimble Julkishallinto
  • AJANKOHTAISTA
    • Uutiset
    • Tapahtumakalenteri
    • Padcast
    • Webinaaritallenteet
    • Kuntablogi
    • Seuraava rasti -blogi
    • Uutiskirje
  • RATKAISUT
    • Luvat
    • Rakennusvalvonta
    • Maankäyttö
    • Paikkatieto
    • Omaisuudenhallinta
    • ePalvelut
  • TUOTTEET
    • Trimble Locus Cloud
    • Trimble Locus >
      • Kaavoitus
      • Kiinteistönmuodostus
      • Rakennusvalvonta
      • Ympäristövalvonta
      • Paikkatietoanalyysit
    • Trimble Feedback
    • Trimble eServices >
      • Varauspalvelu
      • Venepaikat
      • Rakennusvalvonta
      • Lupa
      • Tontti
      • Kauppa
      • Tapahtuma
      • Ympäristötoimen luvat
    • Strateginen kaupunkisuunnittelu
    • Katu- ja viheralueiden hallinta
    • Trimble Webmap
    • Sopimustenhallinta
    • Palvelut ja tuki
  • ASIAKASTARINOITA
    • Iisalmi modernisoi paikkatietojen hallinnan
    • Espoo - Hyötyjä sähköisestä rakennusvalvonnasta
    • Heinolan kaupunki tehostaa rakennusvalvontaa
    • Oulun palautepalvelu avaa monipuolisia vaikutusmahdollisuuksia
    • Ajantasainen kuntotieto mukaan maastoon Turussa
    • Venepaikkojen sähköinen varauspalvelu käyttöön kolmessa kuukaudessa Naantalissa
    • Jyväskylän kaupunki = älykäs kaupunki
    • Tehokkuutta ja laatua prosesseihin Turussa
    • Sähköisellä yleiskaavalla viisaampia arvauksia tulevaisuudesta Lahdessa
    • Katualueiden lupaprosessi sähköiseksi Varkaudessa
    • Lahti ja Jyväskylä tarjoavat osallistamiskanavan kaupunkilaisille
    • Myytävät tontit kattavasti esillä Jyväskylässä
    • Kerätty tieto laajemmin käyttöön Espoossa
    • Vuorovaikutteista asiakasviestintää Jyväskylässä
    • Paikkatieto helposti hyötykäyttöön Turussa
  • TIETOA MEISTÄ
    • Ota yhteyttä
  • AJANKOHTAISTA
    • Uutiset
    • Tapahtumakalenteri
    • Padcast
    • Webinaaritallenteet
    • Kuntablogi
    • Seuraava rasti -blogi
    • Uutiskirje
  • RATKAISUT
    • Luvat
    • Rakennusvalvonta
    • Maankäyttö
    • Paikkatieto
    • Omaisuudenhallinta
    • ePalvelut
  • TUOTTEET
    • Trimble Locus Cloud
    • Trimble Locus >
      • Kaavoitus
      • Kiinteistönmuodostus
      • Rakennusvalvonta
      • Ympäristövalvonta
      • Paikkatietoanalyysit
    • Trimble Feedback
    • Trimble eServices >
      • Varauspalvelu
      • Venepaikat
      • Rakennusvalvonta
      • Lupa
      • Tontti
      • Kauppa
      • Tapahtuma
      • Ympäristötoimen luvat
    • Strateginen kaupunkisuunnittelu
    • Katu- ja viheralueiden hallinta
    • Trimble Webmap
    • Sopimustenhallinta
    • Palvelut ja tuki
  • ASIAKASTARINOITA
    • Iisalmi modernisoi paikkatietojen hallinnan
    • Espoo - Hyötyjä sähköisestä rakennusvalvonnasta
    • Heinolan kaupunki tehostaa rakennusvalvontaa
    • Oulun palautepalvelu avaa monipuolisia vaikutusmahdollisuuksia
    • Ajantasainen kuntotieto mukaan maastoon Turussa
    • Venepaikkojen sähköinen varauspalvelu käyttöön kolmessa kuukaudessa Naantalissa
    • Jyväskylän kaupunki = älykäs kaupunki
    • Tehokkuutta ja laatua prosesseihin Turussa
    • Sähköisellä yleiskaavalla viisaampia arvauksia tulevaisuudesta Lahdessa
    • Katualueiden lupaprosessi sähköiseksi Varkaudessa
    • Lahti ja Jyväskylä tarjoavat osallistamiskanavan kaupunkilaisille
    • Myytävät tontit kattavasti esillä Jyväskylässä
    • Kerätty tieto laajemmin käyttöön Espoossa
    • Vuorovaikutteista asiakasviestintää Jyväskylässä
    • Paikkatieto helposti hyötykäyttöön Turussa
  • TIETOA MEISTÄ
    • Ota yhteyttä

Jyväskylän kaupunki

Vuorovaikutteista asiakasviestintää

"Antaisin mielelläni kiitosta palvelusta", "Toivoisin yleiskaavaan muutosta", "Kysyisin, voiko hakkuujätettä kerätä ihan luvallisesti kaupungin mailta?" Toimiva, kaksisuuntainen palautekanava sopii lukuisiin käyttötarkoituksiin.
Picture
Jyväskylän kaupunki on käyttänyt Trimble Feedback-palautejärjestelmää jo pitkään. Paikkatietopäällikkö Janne Hartman kaupungin paikkatietopalveluista kertoo, että kun häneltä kysytään, onko palautejärjestelmässä otettu huomioon tämä tai tuo seikka, niin hän voi lähes järjestään vastata, että kyllä on.

”Palautejärjestelmä palvelee hyvin. Asiat on tässä sovelluksessa mietitty hyvin pitkälle”, Hartman toteaa.

Trimblen palautejärjestelmää on valmisteltu huolella useissa projekteissa yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Kiitoksena kattavasta valmistelutyöstä syntyi käytettävyydeltään erittäin toimiva sähköinen palvelu palautteen antamiseen ja siihen vastaamiseen sekä sen käsittelyyn ja analysointiin.
​
Webbipohjaisella Trimble Feedbackilla hallitaan palautetta koko sen elinkaaren ajan. Ja itse asiassa vielä sen jälkeenkin, sillä asiakkaiden kysymykset ja niihin annetut vastaukset voidaan laittaa myös muiden nähtäville organisaation verkkosivuille palautejärjestelmään.
Palautejärjestelmä palvelee hyvin. Asiat on tässä sovelluksessa mietitty hyvin pitkälle.
Janne Hartman, paikkatietopäällikkö, ​Jyväskylän kaupunki

​Kaikki yhdessä paikassa

Trimble Feedback on kokoava ratkaisu, jonne organisaation kaikki palaute kirjataan, tuli se sitten puhelimitse, sähköpostilla tai organisaation verkkosivuilla olevan palautelomakkeen kautta. Palautteelle määritellään vastuuhenkilöt, joille palaute ohjautuu automaattisesti. Palaute ei häviä eikä unohdu väärään paikkaan.

Koska palautteet ja vastaukset voidaan julkaista järjestelmässä, syntyy palveluun vähitellen vastausarkisto. Janne Hartman arvelee, että tämä tulee osaltaan vähentämään kyselyjen määrää. ”Samat asiat kiinnostavat useita ihmisiä. Kun he menevät antamaan palautetta, he huomaavat, että samaa asiaa on jo kysytty ja että vastauskin on jo luettavissa palvelussa.”

Palautejärjestelmään voi myös laatia valmiita vastauksia vastauskirjastoon, jolloin sovittuihin asioihin voi vastata vakiovastauksella.

​Kartta on ehdoton

Palautejärjestelmän käyttäjäystävällisyyteen on panostettu. Kun palautelomakkeen avaa, esille tulee aina myös kartta, jolloin palautteen kohdentaminen on helppoa. Tämä selkeyttää saadun palautteen käsittelyä; enää ei tarvita epäselviä kuvauksia paikasta, missä kaatunut katuvalo tai roudan aiheuttama kuoppa on.

”Kartta on ihan ehdoton. Sanallinen selvitys antaa usein epätarkkaa tietoa”, Hartman kuvailee.
​
Lisäksi kartalta näkee suoraan, jos tietyltä alueelta tulee keskimääräistä enemmän palautetta. Tämä auttaa havaitsemaan aikaisessa vaiheessa tiettyä aluetta koskevan ongelman tai onnistumisen.

Palautelomakkeeseen voi myös liittää liitetiedostoja, kuten valokuvia.

​Monenlaiseen käyttöön

Jyväskylässä palautetta kerätään yleisen palautteen lisäksi muun muassa jätehuollosta, kaavoituksesta ja maankäytön suunnittelusta sekä kaduista, puistoista ja liikenteestä.
​
Lahdessa palautejärjestelmää on käytetty esimerkiksi Unelmien bussireitti -kyselyn toteuttamisessa. Tavoitteena oli selvittää, minkälaisia paikallisbussireittejä kaupunkilaiset kaipaavat.

​Espoossa palautejärjestelmää käytetään koko kaupungin palautekanavana. Niin koulu-, sivistys- kuin muiden sektoreiden palaute otetaan vastaan ja käsitellään samassa järjestelmässä.

​Viestintää asiakkaiden kanssa

Palautejärjestelmä taipuu monenlaiseen asiakkaiden kanssa käytävään vuorovaikutteiseen viestintään. Julkishallinto, yritykset sekä valtion virastot voivat hyödyntää palvelua palautteen keräämisen lisäksi kyselyjen toteuttamisessa tai mielipiteiden tiedustelemisessa.
Karttaosiossa voidaan näyttää tulevat tapahtumat, hankkeet ja suunnitelmat sekä pyytää niihin kommentteja ja ideoita. Vastaaminen onnistuu samassa järjestelmässä, ja viestinvaihto voidaan laittaa muiden nähtäville.

​Napsauttamalla faktat esille

Kaikki saatu palaute tallentuu järjestelmään, joten palautteen sisällöstä, kohteesta ja määrästä saadaan faktatietoa listauksina.
​
Niin julkisella kuin yksityiselläkin sektorilla seurataan palvelun laatua. Palautejärjestelmästä saa varmaa tietoa siitä, kuinka nopeasti palautteeseen on vastattu. Samoin palautteen määrästä ja kohteesta saadaan tiedot esille yhdellä napsautuksella.

Asiantuntijamme apunasi. Kysy meiltä lisää!

Picture
Katariina Nyman
account manager
Soita: 040 719 1726
Sähköposti:
etunimi.sukunimi@
​trimble.com
Picture
Janne Honkanen
Account manager
Soita: 040 759 7181
Sähköposti:
etunimi.sukunimi@
​trimble.com
Picture
Joni Kemppi
myyntipäällikkö
Soita: ​040 514 7644
Sähköposti:
etunimi.sukunimi@
​trimble.com
Picture
Mike von Wehrt
toimialajohtaja
Soita: 040 736 0500
Sähköposti etunimi.wehrt@
​trimble.com

Trimble Energy & Public Administration

Metsänpojankuja 1, 02130 Espoo, Finland
​energy.publicadmin@trimble.com 
+358 30 661 10
Trimble Energy & Public Administration kehittää ohjelmistoratkaisuja energianjakelun, julkishallinnon ja vesihuollon toimialoille. Tarjoamme asiakkaillemme korkealuokkaisia prosessituen työkaluja suunnittelusta rakentamiseen, käyttötoimintaan ja kunnossapitoon sekä sovelluksia asiakaspalveluratkaisujen rakentamiseen. Ratkaisujen keskeisiä ominaisuuksia ovat modulaarisuus, yhteentoimivuus ja vahvat paikkatieto-ominaisuudet.
Picture
Trimble Online 
kunnat.trimble.fi
localgov.trimble.com
utilities.trimble.fi
utilities.trimble.com
energy.trimble.com
​
upa.trimble.com

​© Copyright Trimble Inc.
Cookie Notice | Tietosuojaseloste | Käyttöehdot