Trimble Julkishallinto
  • AJANKOHTAISTA
    • Uutiset
    • Tapahtumakalenteri >
      • Trimble Kuntapäivät
    • Webinaaritallenteet
    • Kuntablogi
    • Seuraava rasti -blogi
    • Uutiskirje
  • RATKAISUT
    • Luvat
    • Rakennusvalvonta
    • Maankäyttö
    • Paikkatieto
    • Omaisuudenhallinta
    • ePalvelut
  • TUOTTEET
    • Trimble Locus Cloud
    • Trimble Locus >
      • Kaavoitus
      • Kiinteistönmuodostus
      • Rakennusvalvonta
      • Ympäristövalvonta
      • Paikkatietoanalyysit
    • Trimble Feedback
    • Trimble eServices >
      • Varauspalvelu
      • Venepaikat
      • Rakennusvalvonta
      • Lupa
      • Tontti
      • Kauppa
      • Tapahtuma
      • Ympäristötoimen luvat
    • Strateginen kaupunkisuunnittelu
    • Katu- ja viheralueiden hallinta
    • Trimble Webmap
    • Sopimustenhallinta
    • Palvelut ja tuki
  • ASIAKASTARINOITA
    • Iisalmi modernisoi paikkatietojen hallinnan
    • Espoo - Hyötyjä sähköisestä rakennusvalvonnasta
    • Heinolan kaupunki tehostaa rakennusvalvontaa
    • Oulun palautepalvelu avaa monipuolisia vaikutusmahdollisuuksia
    • Ajantasainen kuntotieto mukaan maastoon Turussa
    • Venepaikkojen sähköinen varauspalvelu käyttöön kolmessa kuukaudessa Naantalissa
    • Jyväskylän kaupunki = älykäs kaupunki
    • Tehokkuutta ja laatua prosesseihin Turussa
    • Sähköisellä yleiskaavalla viisaampia arvauksia tulevaisuudesta Lahdessa
    • Katualueiden lupaprosessi sähköiseksi Varkaudessa
    • Lahti ja Jyväskylä tarjoavat osallistamiskanavan kaupunkilaisille
    • Myytävät tontit kattavasti esillä Jyväskylässä
    • Kerätty tieto laajemmin käyttöön Espoossa
    • Vuorovaikutteista asiakasviestintää Jyväskylässä
    • Paikkatieto helposti hyötykäyttöön Turussa
  • TIETOA MEISTÄ
  • AJANKOHTAISTA
    • Uutiset
    • Tapahtumakalenteri >
      • Trimble Kuntapäivät
    • Webinaaritallenteet
    • Kuntablogi
    • Seuraava rasti -blogi
    • Uutiskirje
  • RATKAISUT
    • Luvat
    • Rakennusvalvonta
    • Maankäyttö
    • Paikkatieto
    • Omaisuudenhallinta
    • ePalvelut
  • TUOTTEET
    • Trimble Locus Cloud
    • Trimble Locus >
      • Kaavoitus
      • Kiinteistönmuodostus
      • Rakennusvalvonta
      • Ympäristövalvonta
      • Paikkatietoanalyysit
    • Trimble Feedback
    • Trimble eServices >
      • Varauspalvelu
      • Venepaikat
      • Rakennusvalvonta
      • Lupa
      • Tontti
      • Kauppa
      • Tapahtuma
      • Ympäristötoimen luvat
    • Strateginen kaupunkisuunnittelu
    • Katu- ja viheralueiden hallinta
    • Trimble Webmap
    • Sopimustenhallinta
    • Palvelut ja tuki
  • ASIAKASTARINOITA
    • Iisalmi modernisoi paikkatietojen hallinnan
    • Espoo - Hyötyjä sähköisestä rakennusvalvonnasta
    • Heinolan kaupunki tehostaa rakennusvalvontaa
    • Oulun palautepalvelu avaa monipuolisia vaikutusmahdollisuuksia
    • Ajantasainen kuntotieto mukaan maastoon Turussa
    • Venepaikkojen sähköinen varauspalvelu käyttöön kolmessa kuukaudessa Naantalissa
    • Jyväskylän kaupunki = älykäs kaupunki
    • Tehokkuutta ja laatua prosesseihin Turussa
    • Sähköisellä yleiskaavalla viisaampia arvauksia tulevaisuudesta Lahdessa
    • Katualueiden lupaprosessi sähköiseksi Varkaudessa
    • Lahti ja Jyväskylä tarjoavat osallistamiskanavan kaupunkilaisille
    • Myytävät tontit kattavasti esillä Jyväskylässä
    • Kerätty tieto laajemmin käyttöön Espoossa
    • Vuorovaikutteista asiakasviestintää Jyväskylässä
    • Paikkatieto helposti hyötykäyttöön Turussa
  • TIETOA MEISTÄ

Business Travel Challenge

Julkinen painajainen?

28/8/2018

 
Julkinen painajainen?
Mike von Wehrt

Mistäköhän muuten johtuu, että en ole juurikaan käyttänyt julkisia liikennevälineitä? Lentokoneella toki olen lentänyt melko paljon, mutta tyypillisesti niissä tilanteissa oma auto tai polkupyörä ei ole ollut vaihtoehto. Sen sijaan kaukoliikenteen bussia en taida olla käyttänyt ikinä.
Toijalan poikana on tullut junalla kuljettua, mutta alle kymmenen kertaa viimeiseen kymmeneen vuoteen. Paikallisliikenne täällä pääkaupunkiseudulla on tuttua, mutta muualla suomessa ei siihenkään ole tullut kajottua. Jaa, kerran menin Oulussa paikallisbussilla.

Aikaa menee enemmän kun omalla autolla, mutta toisaalta matkalla voi kirjoitella ja valmistella asioita. 

Noh, onhan se helppoa kulkea omien aikataulujen mukaan ja hypätä omaan autoon. Myös matkatavaroiden suhteen ei tarvitse kainostella kun sulloo vaan auton takakontin täyteen tavaraa. Autossa voi myös kätevästi puhua puhelimessa ja hoidella verbaalisesti työasioita. Sen sijaan sähköpostien kirjoittelu ei siellä onnistu. Puheentunnistuksessa on vielä ainakin suomenkielellä tekemistä.
​

No toukokuussa kokeiltiin, että miten pyörällä toimisi työmatkojen kulkeminen. Plussana oli hyötyliikunta ja tietty vapaus, mutta miinuksena toki kohtuu verkkainen eteneminen. Nyt kun hypätään julkiseen liikenteeseen, niin ollaan varmaan jossain autoilun ja pyöräilyn välissä. Aikaa menee enemmän kun omalla autolla, mutta toisaalta matkalla voi kirjoitella ja valmistella asioita. Myös tarvittaessa voi ottaa pienet nokkaunet, jotta jaksaa paremmin arjen aherruksessa. Sen sijaan puhelimessa kailottaminen ei junassa tai bussissa oikein toimi. Sen kerran kun vuoden sisään olen junalla mennyt, niin löysin itseni sellaisesta pienestä puhelinkopista vaunun perältä ja siellä oli vähintään 45 astetta lämmintä. Kanssamatkustajien ilmeitä tulkitessani havaitsin myös, että ei äänieristyskään tainnut toimia.

Testaamme matkan aikana, voiko Trimble Locusta käyttää junassa ja miten kaupunkimallin
ylläpito toimii bussissa.

Kovinkaan paljon emme ole vielä tulevaa kiertuetta julkisilla suunnitelleet, mutta Vaasaan on tilattu lentolippu. Tarkoitus on siis hypätä kaupunkipyörään ja ajaa Otaniemen metroasemalle, sieltä metrolla rautatieasemalle ja junalla lentoasemalle. Vaasassa yritetään päästä bussilla lentoasemalta kaupunkiin, mutta vielä ei ole selvitetty kulkeeko sellaista. Myös Vaasasta Jyväskylään kulkeminen kuulostaa haastavalta ja vähän jännittääkin, mutta kulkuneuvovalinnat selviävät sitten myöhemmin. 
​

Odotukset työskentelyn suhteen on korkealla. Testaamme matkan aikana, voiko Trimble Locus Cloudia käyttää junassa ja miten kaupunkimallin ylläpito toimii bussissa.  Toimiiko Wifi metrossa ja maksaako Onnibussin lippu oikeasti euron. Kohta se alkaa Business Travel Challenge!

<< Edellinen

Seuraava >>


Kiertueella on vielä tilaa! Ilmoittaudu mukaan!

Trimble Locus Cloud -kiertue II
Lue lisää & ilmoittaudu mukaan

    Business Travel Challenge

    Keväällä 2018 Trimble Locus Cloud -kiertue kuljettiin pyörillä Giro Di Locus -hengessä.

    Syksyn kiertueen valmistautumista ja matkaa voi seurata Business Travel Challenge -blogista.
    Tällä kertaa testataan julkista liikennettä ja miten etätyöstentely sujuu eri kulkuneuvoissa.

    ​Matka kulkee Espoo-Vaasa-Jyväskylä-Oulu-Espoo -reittiä.
     

    Kirjoittaja(t):

    Mike von Wehrt

    Aihepiirit:

    All
    Business Travel Challenge
    Giro Di Locus

    Trimble Locus Cloud -kiertue II

Trimble Energy & Public Administration

Metsänpojankuja 1, 02130 Espoo, Finland
​energy.publicadmin@trimble.com 
+358 30 661 10
Trimble Energy & Public Administration kehittää ohjelmistoratkaisuja energianjakelun, julkishallinnon ja vesihuollon toimialoille. Tarjoamme asiakkaillemme korkealuokkaisia prosessituen työkaluja suunnittelusta rakentamiseen, käyttötoimintaan ja kunnossapitoon sekä sovelluksia asiakaspalveluratkaisujen rakentamiseen. Ratkaisujen keskeisiä ominaisuuksia ovat modulaarisuus, yhteentoimivuus ja vahvat paikkatieto-ominaisuudet.
Picture
Trimble Online 
kunnat.trimble.fi
localgov.trimble.com
utilities.trimble.fi
utilities.trimble.com
energy.trimble.com
​
upa.trimble.com

​© Copyright Trimble Inc.
Cookie Notice | Tietosuojaseloste | Käyttöehdot